Zichtbaar zijn, een naam opbouwen. Dat houdt ons allemaal bezig, ook WNR en DNA. Voor leden organiseren we een expertmeeting over contentmarketing. Met een dubbel doel: wie kennis opdoet over nieuwsartikelen en blogs maken publiceert straks op de websites van DNA en WNR! In 1,5 uur krijg je handvatten om een goed artikel te schrijven waarmee je jezelf op de kaart zet.
We zeggen het maar eerlijk: WNR kan content gebruiken, en DNA eigenlijk ook. WNR heeft 2 websites: https://wnr.nu voor de zakelijke markt en https://woontlekker.nl voor de consument.
Vooral voor Woontlekker zoekt WNR auteurs. Deze site bestaat al 6 jaar. De site heeft duizenden bezoekers per maand, WNR nam hem vorig jaar over.
Wij weten dat veel DNA-leden een verhaal hebben dat interessant is voor alle partijen in de markt, óók voor de bewoner. Over projecten, producten, innovaties, ideeën, inspiratie. En wij weten ook dat veel mensen het lastig vinden hun verhaal te bedenken en concreet te maken, of sowieso de pen te vatten. WNR heeft ook zelf een blogkalender, waar onderwerpen in staan waarvan jij misschien veel weet en over wilt schrijven.
Met de opstart daarvan gaat DNA-lid Saskia de Jong je tijdens deze expertmeeting helpen. Zij is marketeer en media-expert in het technisch mkb en beschikt over een karrevracht aan kennis en ervaring met contentmarketing. De anderhalf uur zit boordevol inspiratie. Je krijgt schema’s en sheets die je direct kunt gebruiken.
Door jou van deze kennis te voorzien helpen WNR en DNA je op weg niet alleen je eigen zichtbaarheid een boost te geven, maar ook je als auteur te kunnen verwelkomen. Op de content die je voor de sites gaat maken wordt eindredactie toegepast (vaak door Saskia zelf). Je kunt er dus op rekenen dat de content die je aanlevert verder wordt geoptimaliseerd. Hoe dit werkt wordt tijdens het webinar uitgelegd.
Over contentmarketing
Contentmarketing betekent waardevolle informatie maken die een ander verder helpt. In de b2b draait het om kennis en expertise. Dat is een uitstekende basis voor interessante content.
Internet geeft je heel veel kansen om je business in sneltreinvaart te versterken. Want dankzij internet bereikt jouw content véél meer mensen dan vroeger. Het uiteindelijke doel van contentmarketing is dat je content verkoop genereert, mensen verleidt tot een transactie: verkoop, of een aanmelding.
We leven in een tijdperk van veel te veel informatie. Alleen de allerbeste content valt op en heeft impact. Met contentmarketing word je zichtbaar en bereik je je publiek.
Maar hoe zet je een heldere koers uit? Hoe schrijf je een tekst die gevonden wordt, hoe bedenk je een goed onderwerp? Hoe organiseer je het, waar vind je beeld, hoe promoot je een tekst ?
In 1,5 uur krijg je handvatten om een goed artikel te schrijven waarmee je jezelf op de kaart zet.
Over Saskia de Jong
Saskia is al een paar decennia actief met marketing en communicatie in het technisch mkb. Ze is sinds de oprichting lid van DNA in de bouw en draait of heeft meegedraaid in (internationale) projecten van de vereniging. Check haar webite https://dejongev.nl.
Praktische informatie
De expertmeeting is gratis. er zijn geen kosten aan verbonden. Je kunt je tot maandag 21 februari 17:00 uur aanmelden.
Je doet online via Zoom mee, de link krijg je op de 22e ’s ochtends gemaild.
Voor de goede orde: met je aanmelding verplicht je je niet content op onze sites te gaan publiceren.