Met de cursus Verdienen met verduurzamen in de bouw leer je klanten en hun motieven onderscheiden en stem je je aanpak er optimaal op af. Wil je aan verduurzaming verdienen dan heb je meer en andere kwaliteiten nodig dan alleen technische. Twee DNA-leden stelden een praktische cursus samen die bouwprofessionals inzicht geeft in de totale gebruikskosten van een gebouw. Om daarmee in combinatie met marketingkennis de aanpak te ontwikkelen om projecten te verkopen, ze financieel gezond uit te voeren én er aan te verdienen. De cursus wordt als try out gegeven exclusief aan leden van DNA in de bouw bij platform ETAGO. Start is op 4 november.
Dertig jaar geleden ging verduurzamen over of je een Miele wasmachine voor 20 jaar kocht, of 3x een goedkopere. Ondertussen weten we dat het over eenmalig gebruik van grondstoffen gaat. Die moeten we goed inzetten zodat we er langer plezier van hebben, ook de generaties na ons. Inzicht in de totale kosten tijdens de levensduur van een gebouw helpen je erbij. Die kennis is een must voor een duurzame circulaire gebouwde omgeving en om wonen ook na de energietransitie betaalbaar te houden.
Inzicht in total cost of ownership
Tijdens de cursus Verdienen met verduurzamen leer je hoe je de opbouw van de investeringskosten inzichtelijk maakt, je leert rekenen met de ‘total cost of ownership’, de TCO. Zo breng je de kosten tijdens de gehele levenscyclus van een gebouw in beeld waarop de klant zijn besluitvorming kan baseren. Maatregelen voor lagere gebruikslasten, onderhoudskosten en sloopkosten komen beter voor het voetlicht.
Hoofd en hart van kopers bereiken
Niet alleen rekenen aan gebruikskosten staat centraal in de cursus Verdienen met verduurzamen in de bouw. Want verduurzaming verkopen én er zelf aan verdienen vergt meer en andere kwaliteiten dan alleen technische en financiële.
Er achter komen wat mensen beweegt, zeker als het gaat over duurzame aankopen en energiezuinige renovaties, is niet eenvoudig. De grootste hindernissen zitten in het hoofd en het hart van kopers. Kom je met een sluitend voorstel en speel je op de juiste manier en op het juiste moment in op gevoelens, wensen en mogelijkheden, dan vergroot je de kans dat jouw aanpak overtuigt.
Inhoud cursus Verdienen met verduurzamen
Tijdens de cursus van 4 avonden staat centraal: klantinzicht en psychologie van verkopen, inzicht in kostenoptimalisatie voor duurzaam renoveren, marketing en ondernemen om kopers te overtuigen en een sluitende businesscase maken.
Tijdens de cursus ontdek je:
- Hoe je de opbouw van investerings- en levensduurkosten inzichtelijk krijgt
- Welke oplossing optimaal gaat aansluiten bij de behoefte van de klant
- Zodat je daarmee duurzame beslissingen en aankopen stimuleert
- Hoe het menselijk brein werkt
- Wanneer je wat vertelt aan welke gesprekspartner
Algemene cursusinformatie
De cursusdata zijn 4 woensdagavonden op 4, 11, 18 en 25 november, van 19:00 tot 21:30 uur. De cursus wordt online gegeven. Kun je een avond niet? Geen nood; alle presentaties worden ter plekke op video opgenomen en kun je via de e-learning terugzien. Daar staat nog meer materiaal voor je klaar dat bij deze cursus hoort.
Je werkt met het ETAGO-werkboek ‘Verdienen met verduurzamen’, dat je gedurende de cursus gebruikt en invult. Hierin zijn ook huiswerkopdrachten opgenomen.
De cursus is een try out en wordt exclusief aangeboden aan leden van vereniging DNA in de Bouw, waarvan de trainers Saskia de Jong en Carl-peter Goossen lid zijn. Deelname kost 197 euro ex btw.
Over de trainers en ETAGO
Saskia de Jong is als marketeer en media-expert in de b2b onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 werkzaam. Saskia is de initiatiefnemer van ETAGO, platform voor het technisch mkb met kennis en inspiratie over ondernemen, groeien en marketing. Ze is sinds de oprichting van DNA lid van de vereniging.
Carl-peter Goossen is voorzitter van DNA in de bouw en heeft de vereniging mede opgericht. Opgeleid als bouwkundig ingenieur en architect houdt Carl-peter zich bezig met diepgaande innovatie in de bouw. Dat komt tot uiting in projecten, hij geeft ook onderwijs en lezingen. Daarnaast is hij directeur van Bouwnext.
Het platform ETAGO brengt praktische kennis, tools en cursussen over ondernemen, persoonlijke groei en marketing. Afkomstig van experts die hun kennis en ervaring maximaal willen delen. Met focus op het technische mkb. ETAGO bestond tot 1 januari 2024.
4 redenen om je aan te melden
- Als je met jouw expertise het verschil wilt maken omdat je af wilt van ‘het minimale is meer dan genoeg’.
- Als je op een ander level met gesprekspartners wilt komen zodat je polarisatie voorkomt.
- Als je wilt leren hoe je jouw aanpak en expertise onder de aandacht brengt bij klanten en andere gesprekspartners in een 1-op-1 gesprek, op hun niveau.
- Als je wilt weten hoe je vanuit het perspectief van je eigen ontwikkeling je kunt vereenzelvigen met de klant.
Meer informatie
Kun je hulp gebruiken om straks deals te maken die bij jou en de klant passen en waar de wereld beter van wordt? Wil je met bewezen methodieken werken waarmee je jezelf én het verduurzamen op de kaart zet? Meld je dan aan voor deze cursus.
Hij wordt als try out gegeven exclusief aan leden van DNA in de bouw. Je kunt daarom eenmalig meedoen voor het voordelige tarief van slechts 197 euro ex btw. Aanmelden niet meer mogelijk.